Miejsce do pracy i nauki w domu – jak zaaranżować przestrzeń?

Tworzysz w domu miejsce do pracy i nauki? Sprawdź, jak zrobić to dobrze! Oto kilka wskazówek, co musisz uwzględnić przy aranżacji przestrzeni.

Wybór odpowiedniego miejsca

Zanim rozpoczniesz poszukiwanie biurka, krzesła oraz innych mebli, zastanów się nad miejscem, w którym one zagoszczą. Pomieszczenie, w którym zamierzasz uczyć się bądź pracować powinno znajdować się z dala od zgiełku domowego miru. Oczywiście, nie jest możliwe całkowite wyeliminowanie hałasu, jednak w pokoju do pracy gwar powinien być minimalny.

Kuchnia, salon i jadalnia to pomieszczenia wspólne dla wszystkich domowników. Ciężko w nich będzie odnaleźć skupienie. Sypialnia również nie jest dobrym pomysłem, gdyż jest to pomieszczenie zarezerwowane do odpoczynku. Swój prywatny gabinet możesz zaaranżować w pokoju na poddaszu (o ile go posiadasz) bądź w wolnym pomieszczeniu, np. gościnnym. Najlepiej z dala od kuchni i salonu – to właśnie tam toczy się życie domowe.

W co wyposażyć pokój do pracy i nauki?

Pokój wybrany? Teraz czas na to, aby go odpowiednio wyposażyć. Co będzie ci potrzebne? Przede wszystkim biurko, które ustaw blisko okna – naturalnego światła. To, na jakie biurko się zdecydujesz, zależy od twoich indywidualnych predyspozycji. Jeśli dużo rysujesz – tworzysz szkice, czy wielkoformatowe prace plastyczne, rozważ zakup biurka z dużym rozkładanym blatem roboczym. Natomiast, gdy twoja praca opiera się wyłącznie na korzystaniu z komputera, nie potrzebujesz dużego mebla.

Oprócz biurka potrzebujesz również krzesła. Standardem jest fotel regulowany, czyli taki, który umożliwi ci swobodny wybór wysokości siedziska i zagłówka. Dzięki temu będziesz siedział w komfortowej pozycji, czyli takiej, która nie obciąża szyi i kręgosłupa. Dodatkowym atutem są podłokietniki, które pozwalają swobodnie położyć ramiona i obrotowa podstawa na kółkach.

Pamiętaj również o doświetleniu swojego miejsca pracy. Dodatkowym punktem świetlnym może być lampa biurkowa przewodowa lub bezprzewodowa. Ta druga, jest łatwiejsza w aranżacji, bowiem nie musisz stawiać jej w bliskiej odległości od gniazdka elektrycznego.

Dodatkowe akcesoria ułatwiające pracę i naukę

Gdy już wybierzesz biurko i fotel, zacznij rozglądać się nad dodatkowymi akcesoriami, które pomogą ci w organizacji przestrzeni do nauki bądź pracy. Na ścianie twojego pokoju może zawisnąć tablica korkowa. To właśnie na niej będziesz wieszać swoje rysunki, notatki czy szkice.

Przydadzą ci się również segregatory i teczki do przechowywania ważnych prac i dokumentów. Możesz zdecydować się na zwykłe teczki papierowe z gumką lub zakupić teczki na dokumenty z przegródkami.

Polecamy ci również organizery na drobne akcesoria piśmiennicze – długopisy, kredki, ołówki itp. Dzięki tym pojemnikom zachowasz porządek na biurku i uchronisz się przed bałaganem, który mógłby dezorganizować twoją pracę.

Przyda ci się jeszcze antypoślizgowa podkładka na mysz, organizer do szuflad, kilka regałów, przynajmniej jedna półka ścienna oraz kilka plastikowych pojemników do przechowywania dokumentów. Tak wyposażony możesz przystąpić do pracy i nauki w zaciszu własnego domu.

Zobacz koniecznie:  Prusak a karaluch: czym się różnią i jak je rozpoznać w swoim domu?
Małgosia
Małgosia

Jestem Małgosia, doświadczonym architektem wnętrz, który swoją pasję do projektowania przestrzeni przekuwa w inspirujące artykuły na naszym blogu wnętrzarskim. Moje doświadczenie i zamiłowanie do tworzenia funkcjonalnych, a zarazem estetycznych przestrzeni, pomagają mi dzielić się wiedzą i inspiracjami z czytelnikami, dążąc do tego, aby każde wnętrze było nie tylko piękne, ale i praktyczne.

Artykuły: 732

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *