Tworzysz w domu miejsce do pracy i nauki? Sprawdź, jak zrobić to dobrze! Oto kilka wskazówek, co musisz uwzględnić przy aranżacji przestrzeni.
Wybór odpowiedniego miejsca
Zanim rozpoczniesz poszukiwanie biurka, krzesła oraz innych mebli, zastanów się nad miejscem, w którym one zagoszczą. Pomieszczenie, w którym zamierzasz uczyć się bądź pracować powinno znajdować się z dala od zgiełku domowego miru. Oczywiście, nie jest możliwe całkowite wyeliminowanie hałasu, jednak w pokoju do pracy gwar powinien być minimalny.
Kuchnia, salon i jadalnia to pomieszczenia wspólne dla wszystkich domowników. Ciężko w nich będzie odnaleźć skupienie. Sypialnia również nie jest dobrym pomysłem, gdyż jest to pomieszczenie zarezerwowane do odpoczynku. Swój prywatny gabinet możesz zaaranżować w pokoju na poddaszu (o ile go posiadasz) bądź w wolnym pomieszczeniu, np. gościnnym. Najlepiej z dala od kuchni i salonu – to właśnie tam toczy się życie domowe.
W co wyposażyć pokój do pracy i nauki?
Pokój wybrany? Teraz czas na to, aby go odpowiednio wyposażyć. Co będzie ci potrzebne? Przede wszystkim biurko, które ustaw blisko okna – naturalnego światła. To, na jakie biurko się zdecydujesz, zależy od twoich indywidualnych predyspozycji. Jeśli dużo rysujesz – tworzysz szkice, czy wielkoformatowe prace plastyczne, rozważ zakup biurka z dużym rozkładanym blatem roboczym. Natomiast, gdy twoja praca opiera się wyłącznie na korzystaniu z komputera, nie potrzebujesz dużego mebla.
Oprócz biurka potrzebujesz również krzesła. Standardem jest fotel regulowany, czyli taki, który umożliwi ci swobodny wybór wysokości siedziska i zagłówka. Dzięki temu będziesz siedział w komfortowej pozycji, czyli takiej, która nie obciąża szyi i kręgosłupa. Dodatkowym atutem są podłokietniki, które pozwalają swobodnie położyć ramiona i obrotowa podstawa na kółkach.
Pamiętaj również o doświetleniu swojego miejsca pracy. Dodatkowym punktem świetlnym może być lampa biurkowa przewodowa lub bezprzewodowa. Ta druga, jest łatwiejsza w aranżacji, bowiem nie musisz stawiać jej w bliskiej odległości od gniazdka elektrycznego.
Dodatkowe akcesoria ułatwiające pracę i naukę
Gdy już wybierzesz biurko i fotel, zacznij rozglądać się nad dodatkowymi akcesoriami, które pomogą ci w organizacji przestrzeni do nauki bądź pracy. Na ścianie twojego pokoju może zawisnąć tablica korkowa. To właśnie na niej będziesz wieszać swoje rysunki, notatki czy szkice.
Przydadzą ci się również segregatory i teczki do przechowywania ważnych prac i dokumentów. Możesz zdecydować się na zwykłe teczki papierowe z gumką lub zakupić teczki na dokumenty z przegródkami.
Polecamy ci również organizery na drobne akcesoria piśmiennicze – długopisy, kredki, ołówki itp. Dzięki tym pojemnikom zachowasz porządek na biurku i uchronisz się przed bałaganem, który mógłby dezorganizować twoją pracę.
Przyda ci się jeszcze antypoślizgowa podkładka na mysz, organizer do szuflad, a także warto zerknąć na koło barw do doboru kolorów, które pomoże ci w harmonijnym zestawieniu elementów przestrzeni. Kilka regałów, przynajmniej jedna półka ścienna oraz kilka plastikowych pojemników do przechowywania dokumentów również będzie nieodzowne. Tak wyposażony możesz przystąpić do pracy i nauki w zaciszu własnego domu.
Jestem Małgosia, doświadczonym architektem wnętrz, który swoją pasję do projektowania przestrzeni przekuwa w inspirujące artykuły na naszym blogu wnętrzarskim. Moje doświadczenie i zamiłowanie do tworzenia funkcjonalnych, a zarazem estetycznych przestrzeni, pomagają mi dzielić się wiedzą i inspiracjami z czytelnikami, dążąc do tego, aby każde wnętrze było nie tylko piękne, ale i praktyczne.
To naprawdę ułatwia zrozumienie tematu.